Home

Αιτίες γήρανσης του δέρματος

Οι ακτίνες του ηλίου είναι η αιτία της δερματικής βλάβης ονομαζόμενη και ως φωτογήρανση, η οποία μακροπρόθεσμα οδηγεί στην εμφάνιση σημαδιών γήρανσης και διάσπαρτων ρυτίδων στο πρόσωπο, πιο έντονες/εμφανείς στο επίπεδο των ματιών και του στόματος.

Το τεχνητό μαύρισμα επιταχύνει τη γήρανση του δέρματος και προκαλεί πρόωρη φθορά: εξανθήματα και ρυτίδες είναι το πιο συχνό αποτέλεσμα

Μετά από το φως του ηλίου, το κάπνισμα είναι η κύρια αιτία της γήρανσης του δέρματος. Μια εισπνοή καπνού τσιγάρου αντιστοιχεί σε 5 δισεκατομμύρια ελεύθερες ρίζες που απελευθερώνονται στο σώμα και συσσωρεύονται στα κύτταρα, προκαλώντας πρόωρη γήρανση και τον κίνδυνο για πολλές ασθένειες.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια με εξαιρετικές αντιδραστικές ιδιότητες, που έχουν ως στόχο τους τις πρωτεΐνες και το κυτταρικό DNA, με αποτέλεσμα την πρόωρη γήρανση των κυττάρων και σε κάποιες περιπτώσεις την εμφάνιση ορισμένων νόσων. Ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, το σώμα αντιδρά από μόνο του με ενδογενή αντιοξειδωτικά που εμφανίζονται φυσικά στο σώμα ή εξωγενή που εισάγονται με το φαγητό.

Νέφος, όλο και περισσότερο παρών και επιβλαβές στις μεγάλες πόλεις. Δεν προκαλεί μόνο βλάβη στο αναπνευστικό σύστημα, αλλά επίσης είναι καθοριστικός παράγοντας για την πρόωρη γήρανση του δέρματος, προκαλώντας την εμφάνιση των ρυτίδων, της ερυθρότητας και της ξηρότητας.

Η μη ισορροπημένη διατροφή μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης του δέρματος. Τηγανητά φαγητά, γλυκά ,κόκκινο κρέας, χοιρινό και αλκοόλ είναι τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λίπη και άλλες ουσίες επιβλαβείς για την υγεία του δέρματος.

Το δέρμα αντικατοπτρίζει την ψυχική μας ευεξία: άγχος και κούραση συμβάλλουν στην εμφάνιση των πρόωρων σημαδιών γήρανσης, με αποτέλεσμα τις λεπτές γραμμές, την τραχύτητα, την απώλεια της τονικότητας και της φωτεινότητας.

Αποτρέψτε τη γήρανση του δέρματος

Πάντα προστατευμένοι από τον ήλιο

ΓΙΑΤΙ?

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να έχει διάφορες επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένης της φωτογήρανσης του δέρματος.

ΕΠΙΣΗΣ

Αν σκοπεύετε να κάνετε ηλιοθεραπεία, το πρώτο βήμα για να προστατεύσετε το δέρμα σας είναι να επιλέξετε ένα αντηλιακό προσαρμοσμένο στον τύπο του δέρματος σας: όσο πιο ανοιχτής χροιάς είναι το δέρμα σας, τόσο περισσότερο είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείτε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας για να αποτρέψετε βλάβες του δέρματος όπως εξανθήματα, ερεθισμούς και εγκαύματα. Γενικά, συνιστάται να χρησιμοποιείτε πάντα υψηλά φίλτρα και να μην χρησιμοποιείτε προϊόντα με δείκτη προστασίας κάτω από 15. Θυμηθείτε ότι ακόμα και αν το δέρμα σας είναι ήδη σκούρο, συνιστάται να χρησιμοποιείτε επαρκή προστασία. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες στην επιλογή SPF, είναι για παράδειγμα η τοποθεσία: σε γεωγραφικά πλάτη πιο κοντά στον ισημερινό και σε μεγαλύτερα υψόμετρα, ο ήλιος είναι πιο ισχυρός και ως εκ τούτου πιο επιβλαβής. Έτσι τα προστατευτικά φίλτρα πρέπει να είναι υψηλά ώστε να προστατεύσουν το δέρμα σας με απόλυτη ασφάλεια. Ακόμα και στην θάλασσα, πρέπει να έχετε κατά νου να εφαρμόζετε τη κρέμα κάθε δυο ώρες και πάντα μετά το μπάνιο.

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ, ΕΝΕΡΓΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΑ

ΓΙΑΤΙ?

Μετά το φως του ηλίου, ο καπνός του τσιγάρου είναι η κύρια αιτία της γήρανσης του δέρματος. Πολλές κλινικές μελέτες έδειξαν πως η εμφάνιση της τραχύτητας, της χαλάρωσης και του αποχρωματισμού, είναι συχνότερη και πρόωρη στους εθισμένους καπνιστές.

ΕΠΙΣΗΣ

Για υγιές και λαμπερό δέρμα συνιστάται η διακοπή καπνίσματος, τόσο ενεργού όσο και παθητικού. Εκτός από υγεία, το να μην καπνίζεις σου επιτρέπει να αποκτήσεις ένα πιο υγιές, λαμπερό ομοιογενές και φωτεινό δέρμα. Επιπλέον, στους μη καπνιστές οι γευστικοί αδένες λειτουργούν καλύτερα: γεύονται περισσότερο τις υγιεινές και φυσικές τροφές και δεν νιώθουν την ανάγκη να τρώνε ανθυγιεινά ή junk food.

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ

ΓΙΑΤΙ?

Μια υγιεινή, ισορροπημένη και πλούσια σε αντιοξειδωτικά διατροφή είναι απαραίτητη για να διατηρήσετε υγιές το σώμα και το δέρμα σας. Το σώμα μας είναι ικανό να καταγράψει τη δραστηριότητα των ελεύθερων ριζών μέσω ειδικών ενδογενών αντιοξειδωτικών (συντίθενται ανεξάρτητα) και εξωγενών (που βρίσκονται στα τρόφιμα). Αντιοξειδωτικά, όπως οι βιταμίνες C, E, καροτενοειδή, σελήνιο και ψευδάργυρος είναι φυσικά παρόντα σε πολλά τρόφιμα τα οποία συχνά καταναλώνουμε.

ΕΠΙΣΗΣ

Παρατίθενται τροφές με παρουσία αυτών των αντιοξειδωτικών, αλλά να θυμάστε ότι για να διατηρήσετε τις ιδιότητες τους, είναι προτιμότερο να αποφεύγετε το παρατεταμένο μαγείρεμα και να επιλέγετε φρέσκα τρόφιμα.

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ

ΓΙΑΤΙ?

Όλοι γνωρίζουν ότι η τακτική φυσική άσκηση βοηθά στη διατήρηση της ευεξίας. Να είμαστε σε φόρμα, είναι καλό όχι μόνο για την καρδιά αλλά βελτιώνει και τη διάθεση. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι ο αθλητισμός συμβάλλει επίσης στο να μείνετε βιολογικά νεότεροι.

ΕΠΙΣΗΣ

Τα πιο αποτελεσματικά αθλήματα είναι αυτά της αντίστασης, πχ. αερόβια όπως το τρέξιμο, το κολύμπι, η ποδηλασία, το περπάτημα, το σκι. Οι άνθρωποι που κάνουν αυτά τα αθλήματα έχουν νεότερα κύτταρα από τους συνομήλικούς τους με καθιστική ζωή. Αν θέλετε να ξεκινήσετε ένα άθλημα, θυμηθείτε ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσετε σταδιακά, όσον αφορά τα όρια σας και στη συνέχεια να συνεχίσετε με αφοσίωση και υπομονή φτάνοντας τη μισή ώρα δραστηριότητας την ημέρα. Όσο περισσότερο κινούμαστε τόσο περισσότερο ο μεταβολισμός μας ενεργοποιείται, προστατεύοντας το σώμα από τη φυσική φθορά του χρόνου.